🎭 تئاتر کرج 🎭

🎭 تئاتر کرج 🎭

وبلاگ اختصاصی تئاتر کرج

از طریق ایمیل :
THeaTeR@mailfa.org
تماس حاصل فرمایید.

• آدرس تئاتر شهر : کرج - عظیمیه - 45 هتری کاج – خیابان شهید شاکرزادگان – بلوار ولی عصر (عج)

بایگانی

پیوندهای روزانه

پیوندها

آخرین مطالب

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مدتی از کودتای 28 مرداد سال 32 گذشته بود، بعد از تئاتر سعدی و فردوسی بیشتر تئاتر‏ها را آتش زدند و بستند و هنرپیشه‌‏ها را گرفتند. در دوره‌‏ای که بختیار، فرماندار نظامی تهران بود، بدون هیچ دلیلی طبق ماده 5 قانون مردم را به زندان می‏‌انداختند و هنرپیشه‌‏ها را می‌‏گرفتند.من هم از آن دسته آدم‌‏ها بودم و در خیابان دستگیر شدم. من را ابتدا بردند توقیف‏گاه تهران. در آنجا آقای محمدعلی جعفری و خیلی از هنرپیشه‏‌ها و کارمندان رادیو را دیدم. بعد از چند روز، من و آقای جعفری را به‌دلیل نداشتن ظرفیت در توقیف‏گاه به زندان قصر منتقل کردند. آن موقع می‌‏گفتند هرکسی را به قصر ببرند دیگر آزاد نمی‌‏شود.
وقتی ما را به قصر بردند، موهای سرمان را تراشیدند. در آنجا افسری با آقای جعفری دوست بود و ما را در بند یک جا داد که از قضا احمد شاملو هم در آنجا بود. 10، 15نفر که بین آن‌ها قاتل و سارق هم بود در یک اتاق کوچک دور هم جمع بودیم. در آن زمان من را شکنجه نکردند، ولی اگر ثابت می‏‌شد که کسی پرونده دارد و فعالیت‏‌های خاصی انجام می‏‌دهد، شکنجه می‌‏شد. از نظر بهداشتی خیلی بد بود.همیشه با روشویی گرفتاری داشتیم و غذاها خیلی بد کیفیت بود.
چند ماهی را در قصر بودیم تا اینکه به ما اعلام کردند اگر از گروه‌‏های چپ اظهار تنفر کنیم از زندان آزاد می‏‌شوید.من هم که به حزبی وابسته نبودم بلافاصله این کار را انجام دادم و از زندان آزاد شدم.

عزت اله انتظامی ، روحش شاد

۲۶ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۲۲

 

🎭 دیدن یک تئاترِ خوب ، شاید نتونه معجزه کنه ؛ ولی به احتمال زیاد مقدمات یک معجزه رو فراهم میکنه.مثل خوندن یک کتاب ؛ که میتونه مراتب و شرایط یک زندگی خوب رو برای آدم فراهم کنه (!)

#مکثار #ر_پ #رضا_پورکریمان

۰۱ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۱۱